تکنولوژی های به کار رفته در ماشین های هیوندا

تاریخ ارسال : 1400/09/10

شرکت خودرو سازی هیوندا با سال ها تجربه در ساخت ماشین تجربه زیادی در این صنعت بدست آورد است و این شرکت با تکامل تکنولوژی های خودروهای خود باعث جلب رضایت مشتریان و کاربران شده است .در این مقاله قصد دارم تا شما را با تکنولوژی های جدید ماشن های هیوندا آشنا کنیم.

سیستم های هوشمند (در دسترس/ ایمن)

همان طور که میدانید چیزی که باعث هوشمند تر شدن ماشین ها می شود سیستم های هوشمند می باشدو همچنین چیزی که باعث ایجاد محیطی مطلوب برای رانندگی و راحتی رانندگان میشود ،افزایش دقت خودرو، همگرایی مکانیک، الکترونیک، مخابرات، ارگونومی می باشد.برای همین منظور شرکت خودرو سازی هیوندا به توسعه فناوری های ایمنی الکترونیکی پرداخت اگر بخواهم چند نمونه از این فناوری ها را برای شما بگویم می توان به کنترل فاصله خودرو با خودرو مقابل، سیستم کمکی برای پارک کردن، هشدار عقب، فناوری دید برای تمام اطراف خودرو، صفحه نمایش سر بالا ( HUD) و سیستم نظارت بر راننده ( DSM) اشاره کرد.

محیط و انرژی های محیطی

امروزه تمامی خودرو سازان تلاش میکنند تا سیلیکون های نیمه هادی که تا حد زیادی در قدرت خودرو موئثر است را تولید کنند،همچنین در ماشین های برقی این قطعه ها باعث می شوند که از دست رفتن قدرت در نظام تبدیل توان هیبریدی کاهش یابد.

در اتوموبیل های برقی برای رانندگی های طولانی مدت از باتری با چگالی بالا استفاده می شود.

هیوندا با ایجاد سقف شیشه ای برای ماشین ها می تواند از سلول های خورشیدی شفاف برای انرژی خورشیدی استفاده کند.

صفحه نمایش سر بالا ( HUD)

تکنولوژی که هیوندا بر روی شیشه جولو راننده به کار برده است یکی از تکنولوژی های بسیار کار آمد می باشد به این صورت است این تکنولوژی که اطلاعات پیش بینی شده رانندگی بر روی شیشه جلو راننده نمایش داده میشود تا در هنگام رانندگی ،راننده درک بهتری از شرایط داشته باشد و این عمر باعث کاهش خطا در رانندگی می شود.

سیستم نمایش همه جهات خودرو برای نظارت راحت تر راننده ( AVM)

این تکنولوژی به این صورت عمل می کند که دوربین 360 درجه باعث دید کامل راننده به تما جهت ها (جلو، عقب، طرفین خودرو و نقاط کود) خودرو می شود.

عاملیت مجاز هیوندا

سایت امداد خودرو 021 توانسته با رعایت تمام استاندار ها و شرایط  عاملیت مجاز هیوندا را کسب کند برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

سیستم خط نگه دار ( LKAS)

این سیستم یکی از سیستم های امنیتی خودرو های هیوندا است که اگر راننده از خط جاده خارج شود،این سیستم با فعال کردن چراغ اخطار، زنگ هشدار و کمربند به راننده هشدار می دهد.

سیستم تشخیص نقطه کور ( BSD)

این سیستم به طور خودکار نقاط کور را تشخیص داده و به راننده در مورد نقاط کور و همچنین نزدیک شدن دیگر خودرو ها به پشت و یا حتی کنار خودرو راننده هشدار می دهد.

سیستم نظارت بر شرایط راننده ( DSM)

یکی از جالب ترین و مفید ترین تکنولژی ها ،تکنولوژی DMS می باشد.این تکنولوژی با استفاده از یک دوربین مجهز به مادون قرمز که در داخل ماشین نصب میگردد شرایط راننده را با کنترل کردن و نظارت به تغییرات در حرکات چشم راننده و عضلات صورت او تشخیص داده و با اندازه گیری تعداد و میزان پلک زدن راننده هنگام رانندگی و الگو های حرکتی صورت وی ،اگر تشخیص بدهد که راننده شرایط مساعد برای رانندگی را ندارد با زدن آلارم و وارد کردن ارعاشات قوی به صندلی راننده وی را از خستگی و خواب آلودگی آگاه کرده و باعث می شود راننده در شرایط ایمن رانندگی کند.

پوشش قابل ترمیم خودرو در برابر خراشیدگی

یکی از مواردی که دارندگان خودرو به آن بسیار حساس هستند خراشیدگی بر روی بدنه خودرو است ،هیوندا با استفاده از کشش مواد خاص که به صورت شیمیایی درست شده اند به بدنه های خودرو های خود خایت خود ترمیمی داده است نام این مواد شیمیایی SRC می باشد.

تعمیر هیوندا

خودرو های خارجی به نسبت خودرو های داخلی متور های متفاوت تری دارند و برای تعمییر موتور آن ها نیاز به افراد متخصص می باشد.شما با مراجعه به سایت ما می توانید بهترین افراد برای تعمیر  خودرو های خارجی به خوصوص خودرو هیوندا را داشته باشید.

شیشه نانو

فناوری نانو که هیوندا در شیشه های ماشین های خود به کار برده است به طور اتوماتیک باعث حذف آب و یا گرد و غبار از روی شیشه جلوی خودرو می شود و این عمل بدون دخالت شیشه پاک کن انجام می شود.

لاستیک لانه زنبوری

یکی دیگر از تکنولوژی های این شرکت خودرو سازی ،تکنولوژی به کار رفته در لاستیک های خودرو ها می باشد که به آن لاستیک غیر پنوماتیک یا لاستیک لانه زنبوری می گویند.این لاستیک ها به مراتب دوام بالا تری نسبت به لاستیک های معمولی دارند.

پنجره های هوشمند

این پنجره ها به شما امکان تنظیم مقدار نور و گرمایی که به وسیله پنجره ها در جریان است را می دهد

امداد هیوندا

مشکلات فنی خودرو عامل نگران کننده ای است برای تمام دارنده های خودرو ،حتما برای تمام شما پیش آمده که در مسیر خودرو شما دچار نقص فنی شود.

سایت امداد خودرو 021 در 24 ساعت شبانه روز آماده امداد رسانی به شما می باشد شما با تماس با امداد خودرو 021 در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانید افراد خبره را برای رفع مشکا ماشین خود در کنارتان داشته باشید.

personal veblog

اطلاعات در رابطه با خودرو سازی

ساجده کریمی

نویسنده

5

مقاله

1400/09/08

تاریخ ایجاد