موتور های هیوندا

تاریخ ارسال : 1400/09/10

دراین مقاله قصد داریم موتور های لامبدا از شرکت خودرو سازی هیوندا را به شما معرفی کنیم.کارخانه HMMA هیوندا واقع در آلاباما است،این مجموعه در سال 2002 و در زمان ریاست رئیس جمهور جرج بوش با بوجه 1.1 میلیاردی افتتاح شد.هم اکنون در این مجمعه که ارزش میلیاردی دارد بیش 3000 نفر مشغول به کار هستند.

امداد هیوندا

مشکلات فنی خودرو عامل نگران کننده ای است برای تمام دارنده های خودرو ،حتما برای تمام شما پیش آمده که در مسیر خودرو شما دچار نقص فنی شود.

سایت امداد خودرو 021 در 24 ساعت شبانه روز آماده امداد رسانی به شما می باشد شما با تماس با امداد خودرو 021 در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانید افراد خبره را برای رفع مشکا ماشین خود در کنارتان داشته باشید.

 

Hyundai Lambda v6 engine

اولین موتوری که می خواهیم به شما معرفی کنیم ،موتور 3لیتری می باشد که مجهز به تزریق مستقیم سوخت(GDI) و سیستم زمانبندی متغییر سوپاپ ها می باشد.از این موتور بر روی نسل 5 آزارا استفاده شده است،همچنین ضریب تراکم آن 11:1 می باشد و 266 اسب بخار قدرت دارد،گشتاور آن 317نیوتن متر تولید می کند.با توجه به مطالبی که گفته شد استفاده از بنزین سوپر در ماشین های که این موتور را دارند اجتناب ناپذیر می باشد.در برخی نقاط خاور میانه این موتور بدون سیستم GDI عرضه می شود که همین عمر باعث می شود قدرت موتور به 247 اسب بخار و گشتاور به 282 نیوتون متر کاهش یابد.

Hyundai sonata engine

موتور بعدی که میخوام به شما معرفی کنم ،موتوری 6سیلندر که 3.3 لیتری می باشد که آن را با عنوان G6DB   بسته به نوع بازار و ورژن ECU از 249 اسب بخار تا 262 اسب بخار و گشتاور 312 نیوتون متر معرفی میکنند.اولین بار این موتور در خودرو هیوندا ساناتا 2006 عرضه شد که مجهز به چهار سوپاپ در هر سیلندر می باشد،برای این سوپاپ ها ی ورودی  سیستم زمان بندی نیز در نظر گرفته شده است. گونه دوم این موتور ها که همراه با ازرا 2012 عرضه شد G6DH نام دارد.این موتور به سیستم Dual CVVT,GDL مجهز شده است که می تواند 294 اسب بخار و 346 نیوتون متر تولید کند. جالب است بدانید این موتور پس از تغییرات اندکی که در انجام شده در برخی از جنسیس ها نیز عرضه می شود و 262 اسب‌بخار و 316 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند.

همچنین این موتور بر روی سانتافه 2013 با 270 اسب بخار و گشتاور 319 عرضه می شود.

Hyundai Sante Fe Engine

موتور بعدی نخستین بار همراه با سانتافه 2010 عرضه شد کد این موتور G6DC حجم موتور آن 3.5 لیتر است.قدرت این موتور 276 اسب بخار و گشتاور آن 336 نیوتون متر است تمام این ها کنار سیستم Dual CVVT عملکرد بسیار خوبی دارند؛همچنین ماشین کیا سورنتو که در کشور ما بسیار شناخته شده می باشد به این موتور مجهزاست.

این موتور به دلیل تغییراتی که در سیستم ECU به دست آورده با 298 اسب بخار در کیا کادنزا نیز استفاده شده.شرکت خودرو سازی هیوندا از این موتور در نمایشگاه 210 پکن پرده برداری کرد.

عاملیت مجاز هیوندا

سایت امداد خودرو 021 توانسته با رعایت تمام استاندار ها و شرایط  عاملیت مجاز هیوندا را کسب کند برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

 

تمامی این موتور گام بزرگی برای کمپانی هیوندا به شمار می ایند اما همچننان از نظر کارایی فاصله زیادی با بزرگانی همچون تویوتا و BMW  دارند.

اگر بخواهیم نکته مثبت استفاده از این موتور ها را بگوییم می توان به مصرف سوخت مناسب آن اشاره کرد.

نکته منفی که موتور های هیوندا دارند پایین بودن اسب بخار بر هر لیتر و همچنین داشتن دوام کمترنسبت به رقبا ژاپنی خود.

تعمیر هیوندا

خودرو های خارجی به نسبت خودرو های داخلی متور های متفاوت تری دارند و برای تعمییر موتور آن ها نیاز به افراد متخصص می باشد.شما با مراجعه به سایت ما می توانید بهترین افراد برای تعمیر  خودرو های خارجی به خوصوص خودرو هیوندا را داشته باشید.

personal veblog

اطلاعات در رابطه با خودرو سازی

ساجده کریمی

نویسنده

5

مقاله

1400/09/08

تاریخ ایجاد