آشنایی با شهر ازمیر

تاریخ ارسال : 1400/11/08

تاریخچه شهر ازمیر ازمیر یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است. این شهر در قرن 11 قبل از میلاد توسط آئولی ها، قوم یونانی تاسیس شد، قبل از 688 قبل از میلاد توسط یونانیان تصرف شد. بعدها در قرن 7 قبل از میلاد، اسمیرنا توسط لیدی ها از آسیای صغیر ویران شد. آنتیگونوس اول، پادشاه مقدونیه، این شهر را در قرن چهارم قبل از میلاد بازسازی کرد و متعاقباً توسط لیسیماخوس، ژنرال در خدمت اسکندر مقدونی، تقویت و بهبود یافت. اسمیرنا بعداً توسط رومیان فتح شد و متعاقباً به مرکز اولیه مسیحیت تبدیل شد، که به عنوان یکی از "هفت کلیسا" شناخته می شود. در طول قرن چهارم پس از میلاد، این شهر بخشی از امپراتوری بیزانس شد و از قرن 11 تا 15 توسط بیزانس و ترکها به طور متناوب اداره می شد. در سال 1402 اسمیرنا توسط مغولان تحت فرمان تمرلان ویران شد و پس از 1424 متعلق به ترکان عثمانی بود. اگرچه زلزله های بزرگی شهر را در قرون 17 و 18 ویران کردند، اما ازمیر به عنوان یک قلمرو مهم عثمانی ادامه یافت. ازمیر به عنوان یک بندر جهانی، محل زندگی جمعیت متنوعی از جمله یهودیان، ارمنی ها و یونانیان بود. یونانیان پس از جنگ جهانی اول ادعای اسمیرنا را کردند و بر اساس شرایط پیمان سور، که در سال 1920 تنظیم شد، اداره ازمیر و مناطق داخلی آن در یونان به مدت پنج سال به یونان واگذار شد.  اشغال یونان توسط ترکها مورد اعتراض قرار گرفت و در سال 1922 اسمیرنا را تصرف کردند. طبق مفاد معاهده لوزان در سال 1923، این شهر به ترکیه واگذار شد. پس از جنگ جهانی دوم، ازمیر به عنوان مکانی استراتژیک برای فرماندهی جنوبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتخاب شد. توسعه کشتیرانی و صنعت منجر به توسعه سریع و ایجاد ازدحام شهری شده است.

آشنایی با شهر ازمیر

ازمیر، از نظر تاریخی اسمیرنا، شهری در غرب ترکیه است این شهر سومین شهر بزرگ این کشور و یکی از بزرگترین بنادر آن، در راس خلیج پناهگاه در ساحل عمیق دریای اژه واقع شده است.

تاریخچه شهر ازمیر

ازمیر یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است. این شهر در قرن 11 قبل از میلاد توسط آئولی ها، قوم یونانی تاسیس شد، قبل از 688 قبل از میلاد توسط یونانیان تصرف شد. بعدها در قرن 7 قبل از میلاد، اسمیرنا توسط لیدی ها از آسیای صغیر ویران شد. آنتیگونوس اول، پادشاه مقدونیه، این شهر را در قرن چهارم قبل از میلاد بازسازی کرد و متعاقباً توسط لیسیماخوس، ژنرال در خدمت اسکندر مقدونی، تقویت و بهبود یافت.

اسمیرنا بعداً توسط رومیان فتح شد و متعاقباً به مرکز اولیه مسیحیت تبدیل شد، که به عنوان یکی از "هفت کلیسا" شناخته می شود. در طول قرن چهارم پس از میلاد، این شهر بخشی از امپراتوری بیزانس شد و از قرن 11 تا 15 توسط بیزانس و ترکها به طور متناوب اداره می شد. در سال 1402 اسمیرنا توسط مغولان تحت فرمان تمرلان ویران شد و پس از 1424 متعلق به ترکان عثمانی بود.

اگرچه زلزله های بزرگی شهر را در قرون 17 و 18 ویران کردند، اما ازمیر به عنوان یک قلمرو مهم عثمانی ادامه یافت. ازمیر به عنوان یک بندر جهانی، محل زندگی جمعیت متنوعی از جمله یهودیان، ارمنی ها و یونانیان بود. یونانیان پس از جنگ جهانی اول ادعای اسمیرنا را کردند و بر اساس شرایط پیمان سور، که در سال 1920 تنظیم شد، اداره ازمیر و مناطق داخلی آن در یونان به مدت پنج سال به یونان واگذار شد.

 اشغال یونان توسط ترکها مورد اعتراض قرار گرفت و در سال 1922 اسمیرنا را تصرف کردند. طبق مفاد معاهده لوزان در سال 1923، این شهر به ترکیه واگذار شد. پس از جنگ جهانی دوم، ازمیر به عنوان مکانی استراتژیک برای فرماندهی جنوبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتخاب شد. توسعه کشتیرانی و صنعت منجر به توسعه سریع و ایجاد ازدحام شهری شده است.

همانطور که خواندید ازمیر شهر تاریخی در کشور ترکیه است و از نظر تاریخی اهمیت زیادی ب رای ترک ها دارد،همچنین این شهر یه علت ارزان بودن سالانه دانشجو های زیادی را به خود جذب میکند.اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید برای اطلاع از مسائل مسکن و خرید خانه در ترکیه می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

مکان های دیدنی شهر ازمیر

  • آگورا ازمیر

لیست مکان هایی که در ازمیر برای دیدن آنها می روید باید از بنای باستانی درست در مرکز شهر شروع شود. ازمیر آگورا که توسط محله های مسکونی کنار تپه، خیابانهای شلوغ بازار و ساختمانهای تجاری بلند احاطه شده است، بخشی از چشم انداز روزمره اکثر ساکنان است.

در داخل محوطه آگورا، خرابه های بازار رومی و یونانی شما را به روزهایی می برد که ازمیر یک توقف مهم در جاده ابریشم بود. طاقهای طبقه پایینی بازار 2000 ساله هنوز سالم هستند و همان آب شیرینی که بازار قدیمی را تأمین می کرد هنوز از چشمه ها بیرون می زند و امروزه از مجاری در امتداد کف عبور می کند.

  • خانه های تراس افسوس

خرابه های شهر باستانی افسوس در سلجوک ترکیه واقع شده است. این شهر در زمان خود یک شهر بندری مهم بود ، اما بندر از آن زمان سیل زده است و خط ساحلی با آن بسیار فاصله دارد. یکی از بخشهای مهم ویرانه ها خانه های تراس افسوس هستند که بر فراز تپه ای رو به روی معبد هادریان قرار دارند. شش واحد در سه تراس وجود دارد که قدیمی ترین آنها مربوط به قرن 1 قبل از میلاد است. تا قرن هفتم میلادی به عنوان محل سکونت استفاده می شد.

دو خانه در حال حاضر به عنوان موزه باز هستند و به بازدیدکنندگان نگاهی می اندازند که زندگی خانوادگی در دوره روم چگونه بوده است. خانه ها دارای موزاییک در کف و نقاشی های دیواری روی دیوارها بود که اکنون محافظت می شوند. آنها دارای حیاط داخلی مرکزی بودند و اگرچه بیشتر خانه ها دو طبقه بودند ، اما سطح دوم با گذشت زمان سقوط کرده است.

  • Hierapolis-Pamukkale

این شهر آبگرم یونانی-رومی در بالای لیست بسیاری از مسافران به دلیل تراس های تراورتن سفید خود، ایجاد شده توسط چشمه های آب گرم طبیعی که در دامنه تپه جاری می شوند، قرار گرفته است. پس از کاوش در معابد باستانی هیراپولیس و قدم زدن در مسیر باریک پاموکاله، مدتی را در استخرهای معدنی داغ به استراحت بپردازید.

 

 

 

 

 

 

  • بازار کمرالتی

وقت اضافی دارید و مطمئن نیستید در ازمیر چه کار کنید؟ اگر عاشق شلوغی و شلوغی بازار شلوغ هستید، این جاذبه گردشگری ازمیر را از دست ندهید.

در بازار مرکزی استقبال در ازمیر، بازاریان لبخند می زنند و فریاد می زنند و بازدیدکنندگان و مردم محلی را به بازدید از کالاهای خود دعوت می کنند.

برخلاف بسیاری از بازارهای جهان، بازاریان ازمیر از گفتگو خوشحال می شوند، حتی اگر واضح باشد که شما قصد خرید از آن ها را ندارید.

  • خیابان های برگاما

برای تجربه فرهنگ محلی، هیچ چیز مانند یکی دو ساعت گم شدن در خیابان های پشتی یک شهر کوچک، گپ زدن با مردم محلی کنجکاو و کشف جواهرات پنهان خود نیست. برگامای سرگردان معرفی کاملی از شیوه زندگی محلی است. قبل از اینکه از تپه به سمت آکروپولیس پرگامون بروید، کمی زمان بگذارید تا برگاما را کاوش کنید.

برج ساعت ازمیر (mirzmir Saat Kulesi) یک برج ساعت تاریخی در میدان کوناک در مرکز ازمیر ترکیه است. معمار فرانسوی شام، ریموند چارلز پر، برج ساعت ازمیر را طراحی کرد.

این ساختمان در سال 1901 به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد به سلطنت رسیدن عبدالحمید دوم ساخته شد. سلطان در واقع بیست و پنجمین سالگرد خود را با ساختن بیش از 100 برج ساعت در میادین عمومی در سراسر امپراتوری عثمانی جشن گرفت. ساعت روی برج ساعت ازمیر هدیه ای از امپراتور آلمان ویلهلم دوم بود.

این برج 82 فوت ارتفاع دارد و به سبک عثمانی تزئین شده است. چهار چشمه با سه شیر آب هر کدام در اطراف پایه برج به صورت دایره ای شکل قرار گرفته اند و ستون ها از طرح های موری الهام گرفته شده اند. برج ساعت به نماد ازمیر تبدیل شده است و از سال 1983 تا 1989 در پشت اسکناس های 500 لیر ترکیه ظاهر شده است.

 

 

 

 

personal veblog

اطلاعات در رابطه با خودرو سازی

ساجده کریمی

نویسنده

5

مقاله

1400/09/08

تاریخ ایجاد